قوانین و مقررات

کاربر گرامی؛
  • به منظور استفاده از خدمات وب‌سایت دیجی مارکت پلاس ضروری است که از قوانین و مقررات وب‌سایت آگاه بوده و این سند را به دقت مطالعه کنید.
  • ورود شما به وب‌سایت دیجی مارکت پلاس با حساب کاربری شخصی و ثبت سفارش، به منزله آگاهی از قوانین و مقررات دیجی مارکت پلاس و پذیرفتن کامل آنهاست.
  • از آنجا که فعالیت‌های دیجی مارکت پلاس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است، کاربران وبسایت نیز موظف به رعایت قوانین مربوطه هستند. لازم به ذکر است استمرار در استفاده از خدمات دیجی مارکت پلاس به معنای توافق در این مورد و تغییراتی احتمالی است که به‌صورت پیوسته در این صفحه به‌روزرسانی خواهد شد.

 

تعاریف:
  • کاربر: هر فردی که وارد سایت فروشگاه اینترنتی دیجی مارکت پلاس شده باشد.
  • عضو: کاربری که به عضویت سایت دیجی مارکت پلاس درآمده و اطلاعات خود را در فرم ثبت‌نام درج کرده است.
  • مشتری: کاربر یا عضوی که اقدام به ثبت سفارش و خرید از سایت کرده است.
  • سفارش: کالا و محصولاتی که مشتری انتخاب کرده و از طریق دکمه ثبت، قصد خرید آن‌ها را اعلام می‌دارد.
  • فروشگاه: منظور از فروشگاه، فروشگاه آنلاین دیجی مارکت پلاس است.
  • سایت: منظور از سایت، وب سایت فروشگاه اینترنتی دیجی مارکت پلاس به آدرس digimarketplus.ir یا digimarketplus.com است.
  • محتوای سایت: شامل متن، عکس، فیلم، مشخصات فنی و قیمت مربوط به محصولات و دسته‌بندی‌های مختلف و همچنین کلیه مقالات و اخباری است که در سایت یا مجله دیجی مارکت پلاس درج شده است.

 

تعاریف قانونی:
  • قرارداد آنلاین: در محیط الکترونیکی همانند هر محیط فیزیکی، هر گونه داد و ستدی که صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده وقوع یک «عقد» یا «قرارداد» است. عقد یا قرارداد بر اساس ماده 183 قانون مدنی عبارت است از اینکه «یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد». به این ترتیب قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق «داده پیام» منعقد می‌شود.
  • ایجاب: پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است به طوری که اگر این پیشنهاد مورد قبول واقع شود، «عقد» منعقد می‌گردد. «قبول» نیز عبارت از اعلام رضایت به ایجاب ابراز شده برای انعقاد قرارداد است؛ از این رو، هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین (اینترنتی) منعقد شده است؛ بنابراین زمانی که مشتری سفارش خود را نهایی می‌کند، در واقع قرارداد منعقد شده و وی ملزم به پرداخت وجه آن است.
  • توجه داشته باشید که صرف ایجاب برای ایجاب‌کننده تعهدی به وجود نمی‌آورد و وی می‌تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در پیشنهاد مربوطه پابرجاست یا سایر شروط را مشخص کند.
  • ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را با دقت مطالعه و در صورتی که با آن‌ها موافق است، سفارش خود را ثبت کند.
  • سن کاربران: کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) باشند یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت کنند.

 

ارتباطات الکترونیکی و حریم خصوصی:
  • تعامل شما با دیجی مارکت پلاس برای ارائه خدمات، مکاتبات و پاسخ‌گویی‌ها از طریق ارتباطات الکترونیکی صورت می‌پذیرد و به این ترتیب با استفاده از خدمات وب‌سایت، شما به‌صورت ضمنی توافق کرده‌اید که دیجی مارکت پلاس به درخواست‌های شما از طریق ارتباطات الکترونیکی پاسخگو باشد.
  • ایمیل‌ دیجی مارکت پلاس تنها از آدرس‌ support@digimarketplus.ir و پیامک‌ها از شماره‌ 50004001095302 برای شما ارسال می‌شوند. امکان دریافت پیامک‌های شما به این شماره‌ وجود ندارد و در صورت نیاز به ارتباط با دیجی مارکت پلاس منحصرا باید ایمیل پشتیبانی به نشانی support@digimarketplus.ir و شماره‌های  02133122880 و 09124095302 را در نظر داشته باشید.
  • آدرس ایمیل و شماره تلفن رسمی دیجی مارکت پلاس برای ارسال پیام و ایمیل به شما، منحصر به  آدرس ایمیل support@digimarketplus.ir و شماره 50004001095302 است. دریافت پیام و ایمیل از هرگونه شماره یا آدرس ایمیل دیگری، سوءاستفاده از نام دیجی مارکت پلاس بوده و شما می‌توانید در این زمینه دیجی مارکت پلاس را از طریق ایمیل support@digimarketplus.ir مطلع ساخته تا برای پیگیری قانونی اقدام کند.
  • پایگاه رسمی دیجی مارکت پلاس به آدرس www.digimarketplus.ir تنها مرجع رسمی مورد تایید دیجی مارکت پلاس برای ارتباط با مشتریان است. وب‌سایت دیجی مارکت پلاس هیچ سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.digimarketplus.ir و www.digimarketplus.com ندارد.
  • هویت شخصی کاربران نزد دیجی مارکت پلاس محرمانه است و اطلاعات شخصی کاربران از طریق دیجی مارکت پلاس به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌شود. مورد استثنا تنها هنگامی است که دیجی مارکت پلاس با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور، موظف باشد اطلاعاتی را در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد. در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای دیجی مارکت پلاس وجود ندارد و کاربر به‌صورت ضمنی با اعلام رضایت در استفاده از خدمات وب‌سایت، حق هرگونه اعتراض را از خود سلب کرده‌ است.
  • نگهداری از رمز عبور و نام کاربری برای ورود به دیجی مارکت پلاس برعهده کاربران و لازم است برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی آن را تنها نزد خود نگه داشته و برای دیگران افشا نکنند.
  • در صورتی که کاربر شماره تلفن همراه خود را به شخص دیگری واگذار کند، این وظیفه برای او متصور می‌شود که برای جلوگیری از سوءاستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدید را ثبت کند. مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد اشاره‌شده باشد، با شخص کاربر بوده و در این زمینه با قبول مقررات وب‌سایت، حق هرگونه ادعا علیه دیجی مارکت پلاس را از خود سلب کرده‌ است.
  • همه محتواهای منتشرشده در وب‌سایت دیجی مارکت پلاس مانند متن، گرافیک، لوگو، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوها و کلیه محتوای تولیدشده توسط دیجی مارکت پلاس جزو اموال دیجی مارکت پلاس محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار دیجی مارکت پلاس است. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای دیجی مارکت پلاس محفوظ می‏‌دارد.
  • کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هرگونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت دیجی مارکت پلاس یا هر یک از خدمات و مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هرگونه استفاده از داده‌کاوی یا روش‌‏های مشابه مانند جمع‌آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق برای دیجی مارکت پلاس محفوظ است.

 

ارائه خدمات:
  • روز کاری شامل روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی کشور است و کلیه سفارش‏‌های ثبت‌شده در طول روزهای کاری پردازش می‌‏شوند. اما امکان سفارش‌‏گذاری در دیجی مارکت پلاس در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز وجود دارد.
  • دیجی مارکت پلاس نهایت تلاش خود را برای ارسال به‌موقع سفارش‌ها در زمان‌بندی توافق‌شده به کار می‌گیرد اما در روزهایی که به علت تخفیف‌ها و پروموشن‌ها، میزان سفارش‌گذاری از حد معمول بیشتر می‌شود، یا به دلایل دیگر این امکان وجود دارد که بازه‌های تحویل سفارش طولانی‌تر شوند یا سفارش‌ها با تاخیر به دست مشتری برسند.
  • دیجی مارکت پلاس برای ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت‌شده، دقت و حساسیت به خرج می‌دهد. با این حال ممکن است موجودی کالایی به پایان برسد. در این صورت حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای دیجی مارکت پلاس محفوظ است. همچنین مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام‌ رسیده، کالای دیگری را جایگزین کند.
  • در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت‌شده طی ۲۴ الی ۴۸ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
  • حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از کالاها به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا برای دیجی مارکت پلاس محفوظ است. دیجی مارکت پلاس مجاز است بدون اطلاع قبلی به مشتریان، سفارش‌‏گیری جدید و فروش خود را متوقف کند. اما کلیه سفارش‌‏های ثبت‌شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، باید پردازش و ارسال شوند.
  • در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در وب‌سایت دیجی مارکت پلاس، حق لغو سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای دیجی مارکت پلاس محفوظ است و مشتری با ورود به وب‌سایت می‌پذیرد از این قانون آگاهی داشته و ادعایی درباره آن نخواهد داشت.​
  • دیجی مارکت پلاس یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است و سفارش یک کالا به تعداد بالا از این وب‌سایت، به خاطر مغایرت با هدف مصرف خریدار ممنوع است.
  • تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، رستوران، هتل و سایر مکان‌های عمومی امکان‌پذیر نیست و آدرس تحویل به مشتری باید دقیق و قابل‌استناد باشد.
  • افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ‌گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. دیجی مارکت پلاس مجاز است تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت را روی کالای افزوده‌ شده به سبد خرید اعمال کند.

 

ضمانت هفت روزه بازگشت کالا:
  • دیجی مارکت پلاس در راستای سیاست احترام به حقوق مشتریان، سرویس ضمانت هفت روزه بازگشت کالاهای خریداری‌شده را ارائه می‌دهد.
  • دلایل اعلام‌شده توسط مشتری برای بازگشت کالا، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش دیجی مارکت پلاس کنترل و بررسی می‏‌شود و در صورت تایید کارشناس مبنی بر مطابقت با قوانین بازگشت کالای دیجی مارکت پلاس، رویه مرجوعی کالا انجام می‌پذیرد.
  • لازم به یادآوری است خدمات هفت روزه بازگشت کالای دیجی مارکت پلاس، اشکال‏‌های فنی را که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، شامل نمی‌‏شود.
  • در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود (به صورت پلمپ) به دیجی مارکت پلاس تحویل نشود، امکان خدمات‌دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می‌شود.
  • در صورتی که کالای تعویضی در دیجی مارکت پلاس ناموجود شود، مبلغ دریافتی بابت کالا به حساب مشتری بازگردانده شده و نوسان‏‌های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی‌‏شود.

 

محتوا:
  • دیجی مارکت پلاس همواره تلاش می‌کند محتواهای موجود روی وب‌سایت از جمله مشخصات کالاها در نهایت کیفیت و دقت ارائه شوند. با این وجود هیچ تضمینی از سوی دیجی مارکت پلاس وجود ندارد که مشخصات کالاها یا دیگر مطالب وب‌سایت خالی از خطا باشند.
  • اگر کالای خریداری‌شده از دیجی مارکت پلاس هرگونه مغایرتی با اطلاعات درج‌شده در وب‌سایت داشته باشد، راهکار دیجی مارکت پلاس صرفا بازگرداندن کالا قبل از استفاده مشتری و در شرایط اولیه است.
  • دیجی مارکت پلاس هیچ گونه مسئولیتی درباره حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد.
  • نظراتی که کاربران در خصوص کالاها در دیجی مارکت پلاس درج می‌کنند، حاصل تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای ایشان یا دیجی مارکت پلاس مسئولیتی ایجاد نمی‌کند. بدیهی است دیجی مارکت پلاس مسئولیتی در قبال درستی این اطلاعات ندارد.
  • دیجی مارکت پلاس همچنین مسئولیتی در قبال اطلاعات درج‌شده روی بسته‌بندی کالاها ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.

© کلیه محتویات سایت دیجی مارکت پلاس شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت دیجی مارکت پلاس تعلق دارد.